logo

Blog

Užitečné informace a příspěvky

Zákon o ochraně spotřebitelů

27.08.2013

Z hlediska reklamací je nejdůležitější zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele - konkrétně jeho paragraf § 19 , který zní:

§ 19
(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, 13) je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
(2) V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.
(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
(4) Při prodeji nebo poskytování služeb mimo ohlášenou provozovnu je prodávající povinen k informacím podle § 13 písemnou formou poskytnout zejména název nebo jméno a adresu prodávajícího, kde může spotřebitel i po ukončení takového prodeje nebo poskytování služeb uplatnit reklamaci.

 


«Zpět do blogu zobraziť formulárPřidat komentář
 Váš e-mail v příspěvcích nezobrazujeme a je nepovinný


Jakékoliv nápady na zlepšení, připomínky nebo stížnosti nám můžete poslat na email info@abcreklamace.cz nebo přes formulář v části Kontakt

Pomohli jsme zaevidovat a vyřídit již 467148 reklamací.

Začněte s námi evidovat reklamace již dnes. Vyzkoušejte náš systém ZDARMA.
Registrace